vrijdag 21 september 2012

Anders

Een paar weken geleden had ik het over een zwart toilet. Hierdoor ben ik eens verder gaan kijken naar andere kleuren. Niet alleen voor een toiletpot maar voor van alles. Ik zie dan foto's van paarse muren, knalrose kasten, mintgroene tafels. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik ben een beetje bang dat je er snel op uitgekeken raakt. Hoe zou dit komen? De kleuren wit, beige, lichtgrijs en dergelijke worden door het gros van de mensen gebruikt in hun huis. Waarom raken we hier niet op uitgekeken? "Nou, je kunt toch verder leuk wisselen met allerlei accessoires" zegt men dan. Maar waarom niet de muren in heftige kleuren en dan witte, grijze, beige accessoires gebruiken om een rustige sfeer te creëren. Hiermee het volgende punt: waarom willen veel mensen rust creëren in hun huis? Is de wereld om ons heen te druk? Zoeken we thuis kalmte, sereniteit? Iedereen zoekt misschien weer iets anders in zijn huis maar waarom lijken zoveel interieurs in Nederland op elkaar? Of is dit alleen op Funda en in mijn vrienden en kennissenkring zichtbaar? In ons vorige huis hadden we cobalt blauwe muren en hier hebben we een lila kast in de kamer staan. Is mij kleurig genoeg! Een ZEN weekend allemaal...


Voor de liefhebbers deze sites:

www.snuut.nl (purple and pink!)
www.hetkabinet.nl (alle kleuren buffetkasten verkrijgbaar)
www.debontekamer.nl (leuk brocante met heftige kleurtjes ertussen)


.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten