vrijdag 12 oktober 2012

Vroeger

Vroeger las ik altijd de Donald Duck. Hierin was oma Duck altijd aan het klagen over nieuwerwetse uitvindingen. Sommige apparaten in huis zijn zo'n luxe maar inmiddels onmisbaar geworden. We willen alles snel. De was moet in de droger. Het aanrecht moet leeg. Je kunt zeggen wat je wilt maar wat is dat toch een Willie Wortel geweest die de vaatwasser heeft bedacht. Die verdient de Nobelprijs. Het water voor de thee wordt inmiddels niet meer met de verdreven ketel op het vuur verwarmd en de waterkoker is tevens van de troon af. Een quooker is een must in deze tijd. Snel snel snel. Maar ik verlang zo terug naar die mooie ketel op het vuur. Met een fluitje zodat je ineens moet rennen naar het gasfornuis omdat de piep in je oren onuitstaanbaar is. En daarna het water gieten in een mooie theepot die perfect past in een rieten mandje met een theemuts gemaakt door mijn oma. Prachtig! En dit alles natuurlijk op een AGA cooker...

Vorige week stond ik in de Belga want het fietsstoeltje achter moet vervangen worden. Ik kon voor tachtig euro een mooi opklikzitje kopen maar waarom niet net als vroeger zo'n ijzeren beugeltje. Ik dacht gelijk weer aan die rieten manden waar wij vroeger in zaten. Heerlijk beschut. Het ijzeren rugzitje is inmiddels getest en hij vond het maar hard in zijn rug. Ai, inmiddels net zo verwend als ik met mijn vaatwasser. Toch ga ik met kerst zo'n mooie ketel vragen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten