woensdag 11 februari 2015

Hoopvol

Jawel, de eerste sneeuwklokjes gezien vandaag! De tijd van ramen en deuren weer wagenwijd openzetten kan ieder moment gaan aanbreken.Warme wind die naar binnen waait, zuurstof!

Als de zon weer flink gaat schijnen zie ik altijd wel ineens overal stof liggen binnen. De gele gloed blijkt ineens een grijze laag te doen oplichten op alles wat je ziet.. Tijd om de handen uit de mouwen te steken, dekbedden buiten te hangen, de waslijnen buiten schoon te maken. Ik weet ik ben een beetje vroeg maar vol goede moed....7 graden, straks 15... ?

Langzaam kunnen de brocante winkels weer spullen op de stoep neerzetten om te bewonderen en het liefst te verkopen. De paaseieren zijn inmiddels gespot bij de supermarkt (niet dat dat nou een maatstaf is in deze tijd want ze beginnen steeds vroeger) dus het kopen ervan samen met tulpen en blauwe druifjes is een goede start. Alleen Ranonkels zijn wel echt de bloemen waar ik op wacht. Dan sta ik vooraan op de markt bij de kraam om een grote bos te halen!

Eerst vrijdag maar tulpen halen met stiekem nog mijn handschoenen aan... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten