dinsdag 14 april 2015

Groundhog day

07.35 uur: vertrek van huis richting werk. Iedere hoek van de straat geeft een indicatie of ik nog op schema ben. Op de eerste weg kruist een lange dunne man met een zonnebril, die hij het hele jaar draagt. De kleding, die er het hele jaar door hetzelfde uitziet, verwijzen naar  bedrijfskleding. Op de eerste hoek is 1 keer in de week een stoepritje nodig, aangezien de vuilniswagen hier dwars op de weg zijn broodnodige werk doet. Verderop staat iedere dag bij de welbekende vogelboom aan uw rechterhand en aan u aan uw linkerzijde een e wachten op de bus. Nee, ze rookt niet. Rechts beginnen de mooie woningen te verschijnen waar binnenkijken alleen in de winter mogelijk is.  De man van de blauwe V70 kruist iedere ochtend mijn pad. In de smalle straten van de plantsoenbuurt doet de gescheiden moeder haar lippen net voor de spiegel rechts aan de muur. De gele brocante kast link van haar is een beauty. Haar ex man komt er al aan om de kinderen van een jaar of 10 op te halen en naar school te brengen. Ondertussen groet ik juf Karin van de kleutergroep van Onno die mij passeert. Bij de brug komt de mevrouw met de blauw gele huurfiets van het station. Ja, we liggen nog steeds op schema. Inmiddels zeggen we lachend goedemorgen tegen elkaar. De bakkerslucht komt mij tegemoet en de woonwinkel vlakbij wisselt iedere maand van etalage met prachtige meubels en vazen. Het huis ernaast met de crèmekleurige buffetkast in een mini kamertje is een slaapplaats voor de kat. Op de hoek staan vriend en vriendin van eind 40 elkaar te zoenen en aan te kijken of ze elkaar net kennen. Knap hoor na anderhalf jaar zoenen op de hoek. De alleenstaande man van begin 70 begroet mij dagelijks met zijn witte poedelige  ho ndje en de alleenstaande jonge man met labrador en helemaal hippe jachtlaarzen voor op het poepgazon van de singels groet na een jaar nog steeds niet. De secretaresse die net wordt afgezet Door haar man en wacht tot ze veilig na t alarm afgezet te hebben binnen is en rijdt dan pas weg. Aankomen op mijn werk een hele dag van wisselende mensen! Morgenochtend weer de vaste kliek....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten