vrijdag 20 april 2012

Het moet!!

Iedere week fiets ik zes keer door de Stoeldraaierstraat. In 2004 was er een woonwinkel gekomen op de hoek van de Kromme Elleboog. Op een gegeven moment zag ik daar een kast in de etalage staan.."ja hoor, dat is m!" Deze zin pas ik toe op alle 400 spullen die ik graag in ons huis zou willen maar dit dressoir moest er natuurlijk komen. Een week later ben ik in de pauze van het werk gelijk naar deze winkel gefietst en mijn aankoop gedaan! Yes! Hij zou een aantal dagen later bezorgd worden. Dit duurt altijd te lang.. maar t werd vanzelf vrijdag. De bel ging, de kast stond onder aan de trap in het portiek. Tja en nu? Ik was alleen thuis ( dit wist ik vantevoren maar wat moet moet, toch??).

De mannen van het bezorgbedrijf keken me schaapachtig aan en ik vroeg of ze me wilden helpen de kast naar boven te tillen. Dit was geen probleem geweest alleen de draai in het halletje gaf de bottleneck... Maar hoe creatief zijn de mensen van bezorgbedrijven: ze hadden verderop glazenwassers gezien en liepen naar ze toe om te vragen of we een ladder mochten lenen. Dit was eveneens geen probleem! Goh wat flexibel en soepel allemaal! Dus: ladder voor 't raam, deken op de ladder en trekken en duwen maar! Joehoe! En daar stond de kast vijf jaren lang in de woonkamer. Na de ladderactie nog eens te hebben uitgevoerd in 2009 ( laat mij maar, ik weet wel hoe dit moet)staat de kast in ons nieuwe huis nog steeds te pronken! En hij heeft nog maar 1 keer een halve dag op een andere plek gestaan! Dat kun je van veel meubels hier in huis niet zeggen maar daar meer over in de toekomst op mijn andere blog: schuiven in huis! Fijne dag allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Leuke kast ....en volgende week krijgen we ook een nieuwe kast- alhoewel het is een oude- maar oh, wat zal ik blij zijn als de kast boven op zijn plek staat! Prettig weekend Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joan!
    Ben benieuwd naar jullie kast! Volgende week foto?
    Fijn weekend groetjes Myria

    BeantwoordenVerwijderen