vrijdag 15 februari 2013

Hmmmmmmm van Mora

Waar oh waar is er een plekje aan de muur vrij? Waar oh waar tikt het klokje nergens zoals thuis? Hier dus! Een plekje aan de muur ga ik vinden voor een meubelstuk met functie: tijd. Iedereen met interesse voor Scandinavische meubelen zal deze klok willen en moeten hebben. De Mora klok werd gemaakt in de gelijknamige stad in Zweden. Jaren geleden heb ik er een gespot en sindsdien een grote wens er een te bezitten. Thuis is deze door mijn wederhelft helaas niet gewild maar voorlopig wil ik best genoegen nemen met een op ware grote canvas print, maar eventually....;) Hij is verkrijgbaar in de bekende Gustaviaanse kleuren en inmiddels heb ik versies gespot die meer een print vertonen van de Hindelooper schilderkunst. Deze laatsten spreken mij totaal niet aan maar uiteraard zal ik een aantal foto's plaatsen van mijn favorieten. Er is een hangende versie maar de andere versie, de staande, vind ik vele malen mooier. De klok wordt ook wel vergeleken met een vrouwenlichaam. De meeste Zweedse meubelen zijn fantastisch. De websites broersenbroers.nl en rosarugosa.nl heb ik al eens eerder in mijn blog genoemd en het iedere maand opnieuw bekijken van deze sites is de moeite waard. Thuis geniet ik iedere dag van mijn Zweedse lichtblauwe klepbank. Ik hoef er niet eens op te zitten maar om ernaar te kijken is al genoeg! Deze was hier als eerste geplaatst op het moment dat we hier kwamen wonen! Ik zou zeggen: bekijk de foto's eens en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden want de Mora klok is net als de opera: je vindt het afschuwelijk of je vindt het prachtig!!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten