vrijdag 4 mei 2012

Bloemetjes

Een jaar of 25 geleden was er in Haren aan de Kerkstraat een heerlijke "van alles" winkel, Bibelo. Ik denk dat ik daar voor het eerst zelf iets heb gekocht (naast alles wat Dolly Dots was) wat ik trouwens nog steeds erg mooi vind. Een Royal Tudor Laura schaaltje van Grindley. Het heeft altijd de functie gehad van sleutelbakje en nog steeds leg ik hier mijn fietssleutels in.

Met een servies wat compleet is heb ik nooit iets gehad tot een jaar geleden. Zou het de leeftijd zijn? Want niet alleen op het vlak van de eettafel is het anders dan vroeger. Ramen lappen heb ik weer eens gedaan. Keukenkastjes aan de buitenkant schoonmaken. Vroeger zag ik het gewoonweg niet als het vies was. Tegenwoordig vind ik het heerlijk als alles schoon,netjes is en de eettafel kerst-proof kan zijn op een ordinaire dag. Op marktplaats ben ik begonnen met het zoeken naar serviezen. Maar wat vind ik de moeite waard om te sparen, zoeken en aardig compleet te krijgen? Ik vond het in het verleden maar oudbollig en saai alles hetzelfde. Een schaaltje hier, een boerenbontje voor de koffie daar, het was voldoende. Vorig jaar stuitte ik op een servies van Grindley Avon. Het bestaat in een lichtblauwe en rose versie. Wat bleek, dit is erg moeilijk verkrijgbaar. Een schaal vond ik op het internet voor een mooie prijs dus deze is besteld en heel aangekomen. Af en toe zag ik wat schalen op Ebay maar deze waren alleen met prachtig hoge shipping kosten te verkrijgen uit Amerika. Hierna ben ik afgehaakt. Vervolgens kwam ik een ander servies tegen: Boch La Louviere Pepa. Ook prachtig! Hier is wel meer van te vinden dus dit moet hem worden! Tevens in blauw en rose, maar dat mag dan nog wel van mij door elkaar lopen. Het is leuk om te speuren en af en toe eens iets te vinden. Het blijft dan een beetje een sport. Het hoeft niet allemaal in een week in de kast te staan. En dan ooit eens het tafelbestek en de wijnglazen maar dat komt later...



4 opmerkingen:

  1. Leuk Myr! Grappig, heel herkenbaar. Heb me ook lang verzet tegen het SERVIES. Nog steeds een beetje...maar betrap mezelf er af en toe op dat ik aan het kijken ben wat ik leuk vind qua series....Leuke blog! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja getrouwd zijn we al dus de kadolijst valt af met wedgewood...;) we zoeken zelf iets uit!!

      Verwijderen
  2. Voor de keurige moeder met gepoetste ruiten is een compleet servies een MUST!

    BeantwoordenVerwijderen