vrijdag 25 mei 2012

Dromen

Jullie hebben vast allemaal iets wat je altijd al graag zou willen hebben in huis. Ik zal je zeggen dat ik twee wensen heb. Wat nog mooier is, is dat een van die wensen al in vervulling is gegaan. Een aantal jaren geleden bij de verhuizing naar dit huis moest het er van komen aangezien er ruimte voor zou zijn: een klepbank. Natuurlijk had ik er allang een gespot bij Entree, alleen de kleur (een van de vijf van vorige week) moest ik nog uitzoeken. Hij werd op een avond gebracht en ik weet nog dat ik de klep opendeed en er een geur uitkwam uit het verleden. Ken je dat? In het huis van mijn oma in Elp rook het net zo. Af en toe komt mijn moeder even 'snuiven' onder de klep. Ieder van ons gezin van vroeger plus  neven, nichten, ooms en tantes zijn gek op deze geur. Hij staat hier te pronken bij de tafel. Er zit ontzettend veel ruimte in en ik geniet er werkelijk iedere dag van!



Mijn tweede wens is een wens die ik er thuis nog niet doorheen krijg: de mora klok. De vragen waar deze moet staan en of ik dit nu echt serieus mooi vind gaan inmiddels mijn oren in maar er ook weer uit. Kan ik niet zonder deze spullen? Jazeker wel. Het is alleen wel erg leuk om er iedere dag van te genieten. Mijn huis is een plek waar ik me erg thuis voel en sommige meubels kunnen hieraan bijdragen toch?





Ik merk alleen dat ik een probleem heb. Het blijft niet bij deze twee wensen. Een houtkachel, een grote schouw, een tafel met aan beide kanten vijf stoelen, een buffetkast, een gietijzeren wasbak voor buiten (net een half uur geleden opgehaald van marktplaats,thanks annelies!) , een bibliotheeklamp, een veranda...moet ik nog doorgaan? Het is toch vreselijk...Gelukkig kan ik erg genieten van een oude stoel, een dekentje, een kaarsje, meer hoeft niet. Maar het zou wel leuk zijn! Dromen is nou eenmaal een heerlijke bezigheid!

2 opmerkingen: