vrijdag 18 mei 2012

De verfkwast

Zoveel kasten,stoelen en ander meubilair passen zo goed in een huis, niet alleen door de vorm, maar vooral door de kleur. Vroeger als we bij mijn oma logeerden sliepen we in een bed, ik durf er om te wedden, ik denk dat werkelijk iedereen daar goed in zou slapen. De kleur alleen...niet om aan te zien. Nu ik bij anderen regelmatig een goede upgrade heb gezien alleen al door de kleur te veranderen, ben ik daar zelf eens mee begonnen. Ik ben naar de kringloop gegaan en heb voor twee euro een oerlelijk-oma-bruin-houtkleur-van-vroeger krukje gekocht. Expres heb ik het krukje genomen die ik het meest afzichtelijk vond want eens even kijken wat ik in huis heb wat upgrading skills betreft. Nu heb ik niet een heerlijke schuur, waar velen met mij van dromen, waar ik een leuke werkplek van kan maken of een bed&breakfast kan beginnen (dit is weer een hele andere droom) maar het krukje is mee naar zolder gegaan. Dit was destijds nog niet de slaapkamer maar een kamer waar eigenlijk niemand van ons kwam. Een oude handdoek op de grond, kwast van de bouwmarkt en een keukenmes om het blik verf open te maken: roeren maar. Over de kleur het volgende, de opties waren wit, lichtblauw, oud blauw, zwart of grijs. Een halfuurtje later was het krukje al in de eerste laag lichtblauw. Dit is naast de andere kleuren die ik net noemde met mijn ogen dicht eruit gepikt want ik vind bijna alles mooi in deze kleuren. Ik moet zeggen dat ik weinig geduld heb want het wachten tot de eerste laag droog is..pfff dat duurt me al te lang. De volgende dag was het zonnig dus het schildertafereel heb ik naar de tuin verplaatst.Maar het resultaat mag er zijn.
                                                              Hij gaat niet meer weg!


Ik zie regelmatig in de woonbladen piano's, buffetkasten waarvan verteld wordt: "die heb ik gelijk mijn goede kleur gegeven" en dan ziet 't er zo prachtig en netjes uit. Ik denk echt dat geduld een schoone zaak is. Voorlopig nog maar op kleine schaal......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten