vrijdag 1 juni 2012

Keek op de week

Men neme bijvoorbeeld het zondaggevoel. Dit kan op vele manieren uitgelegd worden. Voor sommige mensen is het de dag voor de werkweek. Het gevoel daarbij kan, terwijl het pas ochtend is al opkomen: morgen weer aan het werk... Voor anderen is het een dag dat je weinig kunt omdat de winkels gesloten zijn. We gaan niet naar de stad maar als we zouden willen dan is het gevoel dat de winkels open zijn toch leuker. Is het een pure vrije dag of een met uiteindelijk veel klusjes waar je anders niet aan toekomt?

De maandagochtend begint voor velen met het vroege opstaan en na een vluchtig ontbijt de verplaatsing  naar een werkplek. Voor anderen is het de ochtend waarop klusjes gedaan moeten worden of er tijd is voor ontspanning. Maar wat is ontspanning? Is er iets waar je een puur gevoel van rust van kan krijgen? Zijn we op vrije dagen gelukkiger dan op werkdagen? Werken we liever de hele week of zijn we liever altijd thuis? Zijn we op vrijdag toe aan een weekendgevoel van de zaterdag en de zondag in het verschiet? Er zijn genoeg mensen op de wereld die er totaal geen keuze in hebben of ze werken of vrij zijn, daar sta ik vaak bij stil. Het antwoord op ontspanning voor mij is heel simpel: woonbladen. Ieder moment van de dag kan ik ontspannen door woonbladen. Ik hoef maar een plaatje te zien van een paar smaragdgroene luiken aan een boerderij en ik ben rustig. Dit werkt bij mij op iedere minuut van de dag en op iedere dag van de week. Is dit normaal? Ik weet niet beter. Maar het werkt wel!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten