vrijdag 8 juni 2012

Praktische smaak

Als ik iets koop voor in huis denk ik er wel over na waar het komt te staan, maar vaak komt het er op neer dat iets anders dan verplaatst moet worden. Het wordt een heel project. Laatst liep ik in het centrum van de stad, waar mijn oog viel op een hele berg grofvuil. Altijd even kijken! Regelmatig neem ik iets mee. Hier stond een zwart ijzeren rek wat in een boekhandel gebruikt werd om de kalenders voor de verkoop te presenteren. Ik zag direct een optie voor alle jassen van de overige seizoenen die opgestapeld lagen in een hoek van 'het gat op zolder.' Het was op dat moment mijn werkpauze. De eigenaar van de winkel bood aan om het rek een dagje achter te houden zodat ik hem met een busje kon ophalen maar ik dacht: hup sjouwen maar. Het was echt een loeizwaar ding. Hij kon mooi gestald worden in de kelder bij mijn werk zodat een andere keer een manier gevonden kon worden om 'm thuis te krijgen. Vervolgens heb ik het rek de volgende dag opgemeten en thuis dacht ik: net wel net niet... Wat een nekpijn van het sjouwen heb ik gehad. Een paar weken later was de slaapkamer compleet omgegooid en werd het rek opgehaald (nog dank aan M, B en J.) Thuis kregen we hem niet de trap door maar dankzij een paar beresterke mannen lukte het om het rek uit elkaar te halen. Hij past makkelijk op zolder en een plezier hebben we ervan!



Ik heb regelmatig dat ik iets aan het verplaatsen ben maar dan merk ik dat het rolgordijn niet meer op een normale manier dicht kan als die kandelaar in de vensterbank staat of dat die drie wandkasten niet aan de andere kant van de kamer kunnen staan. Dan staat de helft van de kasten voor de verwarming en de andere helft tegen de muur. Het bankje staat wel mooi aan de voorkant van het huis maar we zitten er in de praktijk nooit...Is dit mijn gebrek aan inzicht? Ik denk dat mijn enthousiasme de overhand heeft: eerst doen en dan denken. Het is zo jammer dat we niet allemaal draadloze apparatuur hebben want het schuiven in huis wordt zeer beperkt door die eeuwige televisie en andere apparatuur in de kast eronder. Het is echt een gedoe om die te verplaatsen en er vervolgens achter te komen dat de nieuw bedachte indeling niet geheel naar wens is. Net als de koelkast en apparatuur in de keuken. Ik heb het idee gehad om een tweede blog "schuiven in huis" te beginnen aangezien ik weet dat menig vrouw of man in de avond thuiskomt en zijn of haar sleutels op het gebruikelijke kastje wil werpen maar het kastje is onvindbaar. Het leek mij beter deze blog hier te integreren. Het kriebelt hier alweer zo... Ik weet dat ik volgend weekend alleen thuis ben behalve de kinderen maar die slapen in de avond dus wie weet wat er voor leuks te schuiven valt....!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten