vrijdag 29 juni 2012

Change

Obama en change zijn zo onlosmakelijk als de kip en het ei. Wist je dat 27.117.428 mensen hem de duim omhoog geven op facebook? Even nu een hele kleine overstap, ahum, van Obama naar mijn huis... Zoveel spullen in huis vind ik  mooi en daar geniet ik iedere dag van. Maar er zijn tevens veel spullen in huis die nodig een verandering moeten ondergaan. De prullenbak in de tuin bijvoorbeeld is spuuglelijk. Er zijn zoveel change-objecten in huis, ik ga daar eens een lijst van maken. Vorige week zijn we naar de bioscoop geweest naar Brammetje Baas en die heeft 'lijstjes' weer helemaal op de kaart gezet. Het bakje op het aanrecht waar het schuursponsje in ligt: goed. Paraplubak: goed. De koffiebewaarder:fout. De wc rol houder: goed. Het mandje voor oud papier: fout. Ik zal jullie niet vervelen met mijn ellenlange lijst maar het is goed hier eens met een kritische blik door het huis te lopen. Nu ik mijn lijst ga maken begin ik natuurlijk met een waardig lijst-schrift om deze in te schrijven. Niet een paar kopieermachine papiertjes, nee, een mooi schrift. En een mooie pen of overdrijf ik nu.


theezakje, afstandsbedieningen, brood,parpaplubak,wcrolhouder






Leuk eigenlijk om van hele simpele dingen zoals het zeeppompje van Albert Heijn iets leuks te maken. Er bestaan zelfs mooie vaatdoekjes, zie hipenhot.nl of deens.nl voor een leuke flessen opbergmand. Hierboven wat afbeeldingen van mijn goed-lijstje want de foto's van mijn fout-lijstje laat ik lekker achterwege. Nu de kinderen allebei op school zitten heb ik  mijn handen vrij om te speuren. Laatst ben ik bij een oud collega geweest in noord Groningen. In het buurtwinkeltje daar vond ik een blikken doosje met prachtige roosjes erop. Een leuk bakje voor de snoepjes in de auto. Zelfs mijn mood-bord is nu in een schrift. Alles wat ik mooi vind daar maak ik een foto van en laat ze printen op internet. Het schrift staat al bol en knapt bijna uit elkaar maar we gaan lekker door. Thanks Obama!








































Geen opmerkingen:

Een reactie posten