vrijdag 6 juli 2012

Wist je dat...

Afgelopen week hoorde ik op radio 1 ene Richard vanuit het concertgebouw in Amsterdam. Helaas ben ik er nooit geweest maar hij heeft mij iets nieuws geleerd waarvan ik niet wist dat het bestond: de kracht van de stilte. Hij vertelde dat de kracht van de stilte prachtig was in de zaal. Fantastisch vind je niet? Wat ik tevens niet wist is dat er heel, heel veel kleuren wit bestaan. Roomwit, krijtwit, melkwit, loodwit, sneeuwwit, boerenwit, hagelwit...............





Zo leren we iedere dag weer wat. Het is toch heerlijk om steeds nieuwe dingen te leren? Ooit had ik een vriendje die zei bij alles wat ik niet wist: weet je dat niet? Zo irritant! Ik ben toch niet op deze aardkloot om alles al te weten? Deze relatie was dus niet een lang leven beschoren. Ik moet zeggen, ik ben geen spons hoor. Oost-Indisch doof of blind zelfs soms. Selectieve interesse heet dat.

Als ik nu mijn tafel wit wil gaan verven sta ik dus in het vervolg voor een tal aantal keuzes. Is het leuk om zoveel keuzes te hebben of maakt het 't moeilijker in het leven? De jeugd van de afgelopen decennia zal het later misschien moeilijker krijgen met een keuze van werk. Vroeger werd je bakker, slager, koopman, was je huisvrouw. Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Dan heb ik het wel over ontwikkelde landen. Op vele plekken in de wereld zijn ze al blij dat ze überhaupt werk hebben en daar moeten ze dan in de ochtend 40 km naartoe lopen.

Even weer back to the house....ik woon in een huis waar zoveel keuzes zijn! Wist je dat ik naar hartelust kan schuiven? Dit heb ik al eens eerder vermeld in mijn blog maar wat fijn. Schuiven en nog eens kiezen uit 35 kleuren wit! Wist je dat ik eigenlijk gek op keuzes ben....Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten