vrijdag 13 juli 2012

Seizoen

Het was november en ik reed op een zondagochtend naar Eelde de Punt richting woonwinkel Entree. Ik liep daar wat rond tussen de felle kleuren van Pip studio en hoorde een mevrouw praten: 'heb jij je huis ook alweer winterklaar?' Ik kende dit wel wat de winterbanden betreft, maar wat blijkt, er bestaat een seizoenen oftewel feestdagen to-do-list! Ik heb hem niet officieel kunnen vinden op het internet maar ik zal eens een opsomming maken:sinterklaas, kerst, voorjaar, pasen, halloween, oranjedagen.. Dan weet je dus dat naast het feit dat je van alles met je familie of vrienden gaat doen, je aan de slag moet in je huis. Blind van al het geel worden met pasen. Kerststukjes maken voor de decembermaand. Ja, we kunnen ons er niet zomaar makkelijk van afmaken! Natuurlijk ben ik op de hoogte van de kerstboom en de oranje vlaggen maar mijn punt is: het gaat steeds verder. Straks heeft iedereen op 14 februari hartjeslampen op het dak. Op mijn werk vertelde mijn baas eens dat hij bij iemand thuis kwam en werkelijk waar: alles was met kerststrikken, gordijnen en tafelkleden ontploft in de Burberry ruit. Je had een dempende bril nodig anders ging je scheef zien van alles wat op je af kwam.







Ik weet het niet hoor. Het idee van de gebruikelijke kerstboom, de geur ervan, ja, dit blijf ik doen. Een paastakje met de zelfgemaakte eiermandjes van de kinderen eronder, ok. Maar mijn zolder vullen met verschillende seizoensbakken gaat mij te ver. Dus heb ik mijn huis zomerklaar? Nee. Ik zal mijn voorstelling van de seizoenen alleen voorbij zien komen in de Ariadne at Home. In de zomer pak ik inderdaad eerder de zomeredities en in de winter lonkt de voorkant met de beagle voor de vlammende openhaard. De prachtige dekens die ik op internet gevonden heb zijn helaas nog niet in mijn bezit maar er naar kijken geeft al een warm gevoel. Nu eerst eens een grote kan met ice tea green, crushed ice erin en: zomer! Geen bakkie van zolder voor nodig!



1 opmerking: