vrijdag 27 juli 2012

Veranda

Ik keek een paar jaar geleden voor het eerst naar de film the notebook en dat huis heeft mijn hart gestolen. Het is niet de eerste keer dat er een veranda in beeld kwam, je weet wel: die veranda die je wilt! The bridges of madison county, something's gotta give, the thornbirds... allemaal films met die ene perfecte veranda.

Wat is er nou zo leuk aan een veranda? Het is een verlenging van je huis en je zit droog als t regent. Het veranda gevoel is misschien alleen voor de liefhebber te begrijpen. De liefhebber roept meteen: schommelstoel, lantaarns, tafel, droge witte wijn, schemering en een goed boek. Zelfs in de herfst roept de liefhebber: coltrui, plaid, kaarsen, vallende bladeren op een zonnige zondagmorgen. Door weer en wind is de veranda een must. Het uitzicht is voor mij niet allesbepalend moet ik zeggen. Dit kan zee, bos of gras zijn en minstens 20 meter zicht op een van de drie hiervoor genoemde views, och, niet slecht. Over view gesproken, in september dit jaar gaan ze aan de slag met google seaview. We kennen allemaal streetview maar straks gaat het great barrier reef onder de loep, geweldig he. Dit even ter zijde maar met street view zou ik nog wel wat veranda spots kunnen vinden, zo leuk. Ik kan uren doorgaan over het veranda gevoel maar het lijkt me beter hier wat foto's te plaatsen om de leken onder ons in te wijden! Zie tevens hookedonhouses.net voor nog meer prachtige plaatjes.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten