vrijdag 20 juli 2012

regen

Laten we even actueel blijven vandaag. Het is de zoveelste zomer waarin het zuiden de vakantie al bijna gehad heeft, het midden er middenin zit en het noorden nog moet beginnen en wat een regen! Het houdt maar niet op! Iedere dag denk ik aan al die mensen die in lekkende tenten vertoeven. Vind je eigenlijk niet dat vertoeven een positief woord is? Ik moet zeggen: al die mensen die in lekkende tenten zichzelf kwellen met een vakantie. Wie weet heb je een goede voortent en een die met iedere windkracht overeind blijft staan, dan kan het nog weleens knus zijn!Op het gebied van vakantie en brocante zijn er steeds vaker locaties met een inrichting waar je u tegen zegt. Prachtige strandtenten a la Piet Hein Eek, Bed& Breakfast met een prachtige schuur waar een houten tafel staat met 10 stoelen waar je direct wilt aanschuiven voor gekookte eitjes van de kippen verderop. Kijk eens op http://www.saensesjans.nl/ voor zomerse spullen.







Maar nu zitten we dus met veel regen. Ik had het laatst over hele normale spullen die je in en om het huis gebruikt die vaak mooier kunnen. Wat de regen betreft komen we dan op de volgende spullen: een paraplu, een regenhoes voor over je bakkersmand, een droogloopmat, laarzen, handdoeken en ga zo nog maar even door. Ik moet zeggen dat het enige wat ik wil doen met regen is in mijn favoriete stoel kruipen. Mijn "regen" stoel heb ik al gespot op internet van jawel: ons Jan. Iets aan de prijzige kant maar daarom hoeft hij zeker niet van de wensenlijst af. Eerst de regenlaarzen aan, met de kinderen dansen in de plassen en daarna met de bezem de plassen tot een rivier vegen. Oh, wat heb ik dit vroeger altijd leuk gevonden. Daarna,de houtkachel knispert, de thee staat te dampen, de woonbladen liggen op het kastje, ik ben voorbereid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten