vrijdag 15 juni 2012

Winkel

Weet je wat mij nou zo leuk lijkt? Een winkeltje aan huis. Iedere zaterdag geopend van tien tot vier. De avond ervoor heerlijke muffins maken en hopen dat het iedere zaterdag een gezellige dag wordt. Maar wanneer moet ik op zoek naar spulletjes en meubels? Waar kan ik ze opknappen? Dat zijn geen onoverkomelijke problemen. Het enige waar ik tegenaan zou lopen, een klein detail, is dat ik die spullen niet meer kwijt zou willen. Dan ben je in Frankrijk, Belgie of Zweden geweest, heb je je bus volgeladen met prachtige spullen en daar moet je dan weer afstand van doen? Mij niet gezien.
Het huis begint hier al aardig vol te raken. Meerder malen heb ik meubels op internet geplaatst voor de verkoop en vervolgens haal ik ze, voordat iemand er ook maar op kon bieden weer af. Stel je voor dat we een drie keer zo groot huis hadden. Ik denk dat iedere verdieping op een gegeven moment toch wederom vol raakt. Maar vol is vol. Er zijn wel wat meubels waar ik afstand van zou kunnen doen. Maar dan wel een ander naar binnen. De eettafel zou ik graag een slagje groter willen. Wel weer met laadjes aan de zijkant zoals de huidige tafel heeft. Het dressoir zou ik nog wel kunnen verruilen voor een keukenkabinet. Ja, er valt altijd nog wel iets te wisselen. Nieuwe slaapkamerkastjes voor bij het bed. De nieuwe lampen voor boven de eettafel zijn er al wel maar staan nog in de vensterbank.  Tevens kan alles wat er staat een andere kleur krijgen dus waarom wat nieuws? Knap eigenlijk van mezelf dat ik altijd weer ruimte weet te creeren zonder dat er veel de deur uitgaat. Een vriendin van mij heeft een regel: als er iets nieuws inkomt gaat er tevens iets uit. Hier houd ik mij wel aan maar de grootte kan nog weleens afwijken van het komen en gaan... Het kastje komt erin en het kopje gaat eruit...Zelf heb ik een regel ingevoerd dat ik iedere dag iets weg moet gooien van mezelf. Niet perse in de prullenbak maar iets wat naar de kledingbak kan of naar de kringloop of naar een bekende. Zo blijft er toch een redelijke circulatiestroom bestaan in huis ;)






Een winkeltje aan huis zal hem niet worden dus hou ik het maar bij mijn eigen winkeltje binnen in mijn huis, met mijn eigen spulletjes. Heerlijk dat shoppen iedere dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten