vrijdag 22 juni 2012

Landelijk

Altijd zit ik te surfen op funda. Lekker gluren en vooral ideeën opdoen voor in en om het huis. De laatste tijd kijk ik niet meer in centrum Groningen maar begin mij meer naar het noorden van de provincie te verplaatsen. Leens, Eenrum, Ezinge, Wetsinge, Tinallinge. Allemaal plaatsen waar ik bijna nooit kom maar ik dacht laat ik mijn blik op de provincie eens wat gaan verruimen. De mooiste huizen komen voorbij. Allemaal vrijstaand, nog lekker veel aan te doen dus goed naar eigen smaak te verbouwen en de paarden in de velden als uitzicht. Nu bedacht ik mij dat het seizoen er nu helemaal naar is dat de bloeiende foto's en de zonnestralen je tegemoetkomen op het scherm. In de winter is het kaal en er staat altijd veel wind om het huis. De supermarkten,scholen en recreatie mogelijkheden liggen iets verder uit elkaar. Wanneer er een dik pak sneeuw gaat vallen kom je er niet meer weg. Dus: een grote vriezer aanschaffen, twee auto's,goede fietsen, flink de kuitspieren trainen en hopen dat je groene vingers vanzelf gaan groeien wanneer je er daadwerkelijk woont. Het 'buiten' wonen heeft mij nooit erg aangesproken maar de laatste tijd krijg ik er wat meer oog voor. Zou het de leeftijd zijn? Geen idee. Voorlopig doe ik het wat het landelijke leven betreft maar even met mijn net gekregen waterbak in het achtertuintje. Niks mis mee. Wie het kleine niet eert....



Mensen die een tweede woning gaan zoeken doen dit vaak in het buitenland. De temperaturen in bijvoorbeeld het middellandse zee gebied zijn inderdaad aangenaam. Wanneer ga je hier vertoeven? Dit lijkt me toch meer iets voor de pensioengerechtigden onder ons. Dan kun je er volop van genieten. Om even van de mogelijkheid van een tweede huis te dromen, lijkt het mij heerlijk om aan de Noordzeekust te zitten. Shutters all over the place natuurlijk en uitzicht op zee. Iedere dag, onafhankelijk van het weer, het strand op lopen en de wind langs je oren laten gaan. Niks mis mee. Wie het grote niet eert....




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten