vrijdag 10 augustus 2012

Glas

Steeds meer begin ik het "less is more" concept te waarderen. Grote meubelstukken in huis, enorme plantenbakken en verder geen prullaria. Alleen gaat mij dit in de praktijk niet goed af. Overal ligt wat. Er staan open kasten in de kamer dus alles is zichtbaar. Het liefst wil ik de spullen achter deurtjes. Maar het leuke van deurtjes is: deze kunnen van glas zijn. Er onstaat een opgeruimd gevoel en je kunt je spullen nog steeds zien. Ideaal lijkt mij.

Ik heb al drie jaar hetzelfde kastje op het oog maar hij is nogal aan de prijs voor dit kleine formaat. ( www.deens.nl) De open kasten kunnen vervangen worden door een buffetkast. In de keuken heb ik alle koffiekopjes, thee, suiker, vitaminepillen in een kastje met glas staan. Het is een oud keukenkastje wat ik op marktplaats heb gekocht. Ik kwam bij de woning en het bleek dat de moeder van de vrouw aan de deur net was overleden. Ze was haar huis aan het leegruimen.. Wel triest om dit te doen. Het lijkt me zo moeilijk dat je misschien aan veel spullen zoveel herinneringen hebt en er geen plaats meer voor hebt in je eigen huis. Ze vroeg of ik verder nog iets zag wat ik mee wilde maar ben alleen met het keukenkastje vertrokken. Thuis heb ik er een andere handgreep op geschroefd en alles staat nu netjes te zijn achter het glazen deurtje. Georganiseerde rommel bestaat! De less is more gaat achter glas en grendel dus ik kan volgende week best nog even langs de kofferbak markt bij julianadorp...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten