vrijdag 24 augustus 2012

Houten stoel

Afgelopen vakantie hadden we een boerderij gehuurd met z'n negenen. We kwamen er in de middag aan en de deur stond open. We liepen naar binnen en het was alleen maar verbazing. Een prachtig oud huis, zo sfeervol. Het was al jaren in de familie en werkelijk alles was aanwezig. Kruiden, stapels handdoeken, spelletjes, boeken en visnetten. Ik zo nog even door gaan maar volgend jaar nemen we bijna niets mee. Zoals de moeder van een vriendje vroeger zei: alleen cheques en inlegkruisjes mee!



We zaten iedere avond in het hart van het huis wat ze de bibliotheek noemden. Alle boeken om je heen, een open haard (niet aan gehad met dit mooie weer) en allemaal verschillende houten stoelen om de tafel. Zoals de brocante liefhebber weet, is de café stoel zeer populair geworden in de thuisomgeving, maar hierdoor zeer in prijs gestegen. Gek eigenlijk dat je zo geniet van iedere avond op die houten stoelen zitten. Ik denk dat die stoelen een bepaald gevoel geven, een bepaalde gemoedelijke sfeer want waarom gaan we anders op keiharde stoelen zitten de hele avond. Thuis hebben we tevens een oude houten stoel van de kringloop aan tafel. Als ik er op ga zitten voel ik me gelijk weer even terug in de tijd gaan naar de keuken van het studentenhuis aan het Schuitendiep. Bulgaarse wijn van de appie en nachtenlang lachen met elkaar. Ja, de houten stoel blijft favoriet!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten