vrijdag 30 november 2012

December

Vroeger leek het wel of ik hier rechtstreeks uit de tropen gekomen was. Ik had het altijd maar dan ook altijd koud. Nog altijd gedij ik het beste bij temperaturen die in de caribbean heersen. Ik heb mijn hele jeugd (naast Dolly Dots) plaatjes van palmbomen gespaard en droom van wit zacht zand als ik moe ben. De decembermaand belooft dus weer meer kou en de maanden erna zijn eveneens no picknick. Daarentegen is december een hele gezellige maand vind ik. Het feit dat onze zoon op 5 december jarig is, is natuurlijk al heel speciaal en de kerstlichtjes die overal verschijnen zijn prachtig. Het wordt steeds vroeger dat de kerstartikelen in de winkels verschijnen en er komen meer en meer accessoires bij die een aantal jaren nog niet standaard in de winkel te krijgen waren zoals de rood witte zuurstokken voor in de boom. Je hebt zin om de kerstboom steeds eerder in huis te halen alleen al om de geur. Vrienden waar we altijd mee op vakantie gaan hebben eigenlijk ondanks al die mooie spulletjes in de winkels de perfecte boom: een echte boom (is bijna schaars in de woonkamers van deze tijd) met alleen maar super veel lampjes erin en verder niets. Prachtig! Het vinden van een plek in huis voor de boom wordt hier steeds moeilijker...Het huis is vol...

Prachtige plaatjes verschijnen weer in de woonbladen van boerderijen met rieten daken bedekt met een dikke laag sneeuw. De rose maakt plaats voor de rode wijn en gouden accessoires sieren de kamers. Genieten om ernaar te kijken maar als de eerste sneeuw gevallen is verlang ik na drie dagen alweer naar de zomer. Ik kan ja en nee schudden, links en rechts kijken, er drie keer omheen draaien maar de winter is gewoonweg niets voor mij! Al 38 jaar heb ik het steeds opnieuw geprobeerd maar doe mij ff een ticket naar Bonaire alstublieft!



































Geen opmerkingen:

Een reactie posten