vrijdag 23 november 2012

Salmagundi

Al jaren komen wij een keer in de maand bij de Kapteyn. Even gezellig patatjes halen. Schuin tegenover deze zaak zat altijd een auto garage. Iedere keer wanneer ik de kinderen naar school breng fiets ik er voorbij. Op een gegeven moment was het pand leeg en zag ik vanuit mijn ooghoek ineens drie brocante krukjes staan. Ik dacht, he, dat ga ik even in de gaten houden. Een paar maanden later zag ik een nog mooier item erbij komen: een prachtig groot houten wasrek. Er stond inmiddels een naam op het raam en volgde iedere week of er verandering kwam. Jawel, een paar weken terug stond het wasrek buiten en ik moest gewoon direct even naar binnen. Eenmaal binnen hing er een gemoedelijke sfeer en hoe het licht er naar binnen viel...een pand wat je zo zou willen overnemen! Achterin de winkel staat een grote uitnodigende tafel waar je gelijk even wilt gaan zitten. De sfeer doet niet alleen brocante aan maar veel accessoires hebben een folkloristische inslag. De naam komt van de scheepsmaaltijd. Wat de kok maar in huis had werd een salmagundi gerecht.

Natuurlijk heb ik naast het wasrek nog meer leuke meubels gespot. Een oud schoolbankje. Ik zie hem nu al bij ons thuis staan. Geweldig voor de kinderkamers! Prachtige wijnflessen en kastjes. Deze week ben ik weer even binnengestapt en zag nog weer meer nieuwe spullen die binnengekomen waren. Hoe meer brocante in de stad hoe beter! De moeite waard om eens binnen te wandelen!
www.salmagundi-living.nl J.C.Kapteynlaan 6-8 Groningen















1 opmerking:

  1. Hoi Myria,

    Wat een leuk stukje heb je geschreven over deze woonwinkel! En je foto's zijn mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen