vrijdag 9 november 2012

Herfst

Het seizoen herfst heeft zich al flink laten zien. Prachtige kleuren zagen we aan de bomen de afgelopen weken en inmiddels is alles kaal. Er is hagel geweest, regen, flinke wind maar af en toe komt het zonnetje er door. De plaids liggen alweer op de bank om in de avond lekker onder te kruipen. Over het bed ligt tevens een extra deken. De regenlaarzen staan weer vooraan in de schuur en de kaarsjes branden iedere dag vanaf het moment dat we thuiskomen. (inmiddels komen we alweer in het donker thuis!)
Ik merk dat ik alle herfst en winter Ariadnes weer tevoorschijn haal en denk steeds aan mogelijkheden in huis om zo dicht mogelijk bij het realiseren van die houtkachel te komen. Er zijn allerlei gel uitvindingen maar niets ruikt zo lekker als een echte openhaard of houtkachel. De droom van een enorme schouw in huis is er al jaren maar om nou duizenden euro's te investeren (die we niet hebben) in een huurwoning om een rookkanaal aan te leggen is niet een optie. De dvd van de openhaard voldoet niet en wat ik te suf voor woorden vind om een schouw te plaatsen met van die houtblokken erin terwijl de openhaard geen kanaal heeft! Ik zie werkelijk dichtgemetselde openhaarden in tijdschriften met voor de sier een aantal houtblokken! Mijn man zal direct opspringen en zeggen dat ik met twee maten meet want hij weet nog wel een aantal niet functionele dingen hier in huis op te noemen. Ja, ja ik meet met twee maten. Misschien wel met 10...




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten