vrijdag 2 november 2012

Rekken en bakken

Rekken en strekken? Taarten bakken? Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik denk eerder aan de eierrekjes, bordenrekken, bestekbakken. Het doet landelijk aan om de eieren niet in het plastic eiervakje van de koelkast te leggen maar op een rekje. Sommige mensen zullen denken, lekker belangrijk waar de eieren liggen, dit begrijp ik, maar het landelijke gevoel begint niet alleen bij een brocante melkbus en een paar mooie regenlaarzen. Eieren moeten dus in een rekje. Of een ijzeren mandje die je kunt ophangen. Tevens handig voor uien of knoflook.
Het bestek voortaan niet meer in de plastic bakken in de lade maar een grijze gruttersbak op tafel zodat iedereen zelf kan pakken. Waar hebben we nog meer rekken voor? Openhaardtangen, laarzen, pannen, mokken en vast nog meer. Het nadeel is dat je er weer ruimte voor moet hebben want zo'n mokkenrek liegt er niet om. Het is een rek waar je eigenlijk alle lege bloempotten op kunt hangen maar inmiddels zie je ze veel in een iets kleiner formaat voor mokken. Een kookeiland zou dus handig zijn en een lang stuk muur om een prachtig bordenrek aan op te hangen. Ik denk dat ik maar eens voorzichtig met een mini gruttersbakje ga beginnen om scheve gezichten thuis te voorkomen, voor alle theelepeltjes en plastic lepeltjes die nu als een wirwar in mijn plastic bakje in de lade liggen. Mochten ze niet tevreden zijn, kan ik het altijd goedmaken met een ontbijtje: sunny side up or scrambled?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten