vrijdag 28 december 2012

Tjilp tjilp

Wij wonen nu drie jaar in een nieuwbouwwijk en ik denk dat het aantal vogels die in de buurt van onze tuin geweest zijn op een hand te tellen is. Tot twee weken geleden! Mijn schoonmoeder kwam met een vijf kilo pak vogelvoer aanzetten, maar ik schudde meteen met mijn hoofd dat het geen zin had want hier zijn gewoonweg geen vogels. Mijn man is het toch gaan proberen. De halve kokosnoot gevuld met pindakaas en vogelvoer, een plankje op een paal getimmerd, bolletjes met nootjes opgehangen en jawel! We hebben in twee weken tijd meer vogels hier gezien dan in de afgelopen drie jaar. Zo leuk! Het begin is er.

De vogel was er in de studententijd al. Ik kocht een kooi en Willem kwam. Af en toe liet ik hem door mijn kamer vliegen. Alleen het feit dat ik een vriendje in Enschede had bleek tot een mishandeling..arme Willem...de kooi heb ik pas drie jaar geleden weggedaan maar er zou in de toekomst weer een komen bleek. Ik fietste terug naar huis door de Oude kijk in 't jatstraat met drie emaille broodtrommels en een kandelaar die gevonden en gekocht waren op de brocantemarkt in Makkinga. Een vrouw sprak mij aan wat een leuke spullen ik had! Ik zwaaide en fietste door. In de Nieuwe kijk aangekomen kwam ze hard achter mij aan gefietst. Ze vroeg of ik van alles verzamelde want ze had na een verhuizing allemaal spulletjes in haar kelder. Vijf minuten later waren we in die kelder en daar stonden een paar prachtige spulletjes. Twee weken later heb ik deze opgehaald, mijn fiets was al vol! Nu staat hier wederom een oude vogelkooi in huis, heel brocante, maar een vogel zal er niet meer inzitten. Die laat ik liever buiten en vrij zijn.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten