vrijdag 4 januari 2013

Happy new year!!!!!

De oliebollen zijn weer achter de kiezen, de kerstboom is opgehaald door de gemeente en ik zou zeggen: op naar de lente! Knoppen aan de bomen, krokussen, narcissen in de tuin en de ramen open. Brocante kan weer langs de weg bij de boerderijen staan en de markten kunnen weer buiten van start. Ben ik een beetje te positief? Staan de spullen bij de schuren onder een afdakje en blijven de markten nog even uit? Dacht het wel...
Maar hier in huis gaat de bezem er weer door. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe leuke spullen. De jacht is weer geopend. Te paard (onze nieuwe bakfiets straks) kan ik van alles vervoeren. De beagles rennen nog net niet voor mij uit als ik afstijg in mijn rode kledij om mijn prooi te bekijken. Aan het einde van de jacht een drankje met een kaasje lijkt mij in order!

Als ik aan de Engelse jacht denk, kom ik op een documentaire die ik afgelopen jaar heb gezien bij Dokument: home sweet home. Het gaat over een echtpaar dat met hun kinderen verhuisd naar Engeland. Een prachtig landhuis in Devon gevuld met brocante buffetkasten, een woonkeuken en natuurlijk de fluitende ketel op de AGA en een uitzicht waar je U tegen zegt. Het was zo'n prachtige documentaire. Het ging vooral over heimwee en over verdriet van ouders wat zij onbewust overbrengen aan kinderen door hun eigen verleden. Ik had uiteraard het meeste oog voor haar prachtige smaak van inrichten. Mijn heimwee naar mijn familie zou te groot zijn om buiten Groningen, laat staan in het buitenland te gaan wonen. Ik ga hier mijn eigen landhuis eens even flink onderhanden nemen dit jaar! Welcome 2013!

Kijk ook eens op de blog Bizzy@home waar onderstaande foto van is en de documentaire is te bekijken op uitzending gemist van Dokument, 17 oktober 2011.





1 opmerking:

  1. Heerlijk als alles weer lekker opgeruimd is. Nog de beste wensen voor 2013.
    Groeten, Renny

    BeantwoordenVerwijderen