vrijdag 8 maart 2013

Hagelwit

Sinds het moment dat ik naar de middelbare school ging , kwam ik iedere dag twee keer over de Rijksstraatweg in Haren. Al mijn vriendinnen en ikzelf hadden een favoriet huis aan deze weg. Hoe je het ook wendt of keert, het blijven stuk voor stuk prachtige woningen om bij weg te dromen. In de loop der jaren is de nummer 1 nogal eens veranderd. Vroeger had ik een andere smaak misschien, of vond ik andere elementen aan een woning belangrijk. Momenteel heb ik een favoriete woning en dit is eigenlijk ontstaan door een wasrek. Ik heb de woning weleens aangewezen aan de kinderen en die zeiden alleen maar: "hier kan je toch helemaal niet leuk fietsen". Ieder zijn voorkeuren en wensen! De mooiste periode van het jaar komt er weer aan. De lente is de mooiste tijd om van de Hereweg, Verlengde Hereweg, Rijksstraatweg Haren, naar Rijksstraatweg Glimmen te fietsen. Toen Onno nog heel klein was wilde hij in de middag nooit slapen. Dagenlang heb ik deze route gereden waarbij hij direct de oogjes sloot bij het kabbelende geluid van de motor. Op de rotonde bij Eelde de Punt weer terug.
Maar dat huis: het heeft prachtige balkons aan de voorkant, een veranda!!! en er staat een wit brocante wasrek op het balkon van de eerste verdieping. Er hangen hagelwitte lakens op in de lente en zomer. Zo'n rek moet er komen hier. Ze hebben bij Maurice in Haren een prachtige staan en bij Salmagundi in Groningen. Een vriendin van mij die van Zuidwolde naar Eelde is verhuisd had er een, een supergrote waar hier helaas geen ruimte voor zou zijn, in de tuin staan. Binnenkort eens kijken of deze in Eelde inmiddels uit de schuur is gehaald. Functie? Eigenlijk niet eens nodig. Gewoon om naar te kijken al prachtig. Enne...mocht je er langs rijden...nummer 19...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten